Teatar Mašina igre

Teatar Mašina igre je nezavisna umjetnička organizacija čija je osnovna djelatnost organizacija, pripremanje i izvođenje kazališnih predstava. Uz osnovnu djelatnost naši ciljevi su također suradnja sa drugim progresivnim umjetničkim pokretima, udrugama, organizacijama te domaćim i međunarodnim institucijama u području izvedbenih umjetnosti. Mašina igre se također želi posvetiti i edukaciji, te novim scenskim praksama kroz seminare, radionice i konferencije za širu publiku. Otvaranjem takvog prostora želimo sudjelovati u razvoju, afirmaciji, promicanju i napretku izvedbenih umjetnosti u Hrvatskoj i regiji.

Projekti i predstave

VAŽNIJE POLOVICE (2019.) — drama
Autorice: Beatrica Kurbel i Mirna Rustemović
Režija: Paola Slavica
Glume: Judita Franković Brdar i Paola Slavica
Dizajn i scenografija: Luka Borčić
Produkcija: Teatar Mašina igre u suradnji sa Teatrom &TD

Nezavisna umjetnička organizacija Mašina igre u suradnji s dramaturginjama Beatricom Kurbel i Mirnom Rustemović predstavlja novi autorski projekt Važnije polovice, čija premijera će se održati 27.11. u 20h u polukružnoj dvorani Teatra &TD.

Nakon svoje prve uspješne predstave Pod naponon (u suradnji sa KNAP-om), Mašina igre vam predstavlja duo dramu koja se bavi generacijom popularno nazvanom milenijalsi, obraćajući se upravo njezinim pripadnicima.

Što danas znači ona poznata fraza naših roditelja “kada smo mi imali trideset, u naše vrijeme mi smo…”? Gdje se skriva recept za sigurnu egzistenciju u moru honorarnih i poslova na određeno? Kako sretno ili barem bezbolnije živjeti čak dvije stvarnosti: fizičku i virtualnu? Što je uspjeh, a što preživljavanje? Koje ljubavne veze imaju potencijal za nešto ozbiljnije od par mjeseci ili godina ležernog nalaženja? Kada i da li uopće imati djecu, obitelj i išta stalnije u toj cijeloj đungli (ne)mogućnosti? Što sada kada smo dio Europske unije i cijeli svijet nam je na dlanu? Što nakon zadnje pjesme i fajrunta? Jesmo li hrabriji i uporniji od nekih prijašnjih generacija ili smo samo razmaženi i izgubljeni? Svakodnevica nam je rascjepkana na virtualne profile, izvješća o stanju računa na mailu, stalna uspoređivanja sa prijateljima i kolegama, male i grandiozne planove koji se stvaraju i brišu brzinom fejsbučnih statusa, uzdisanja između ugode i anksioznosti i stalna propitivanja nas samih i svih koji nas okružuju.

Važnije polovice su rezultat isprekidano-kontinuiranog rada u kojem su se Beatrica i Mirna nalazile srijedom, spajajući ugodno sa korisnim – uz druženje, bilježeći crtice iz svojih života kroz prozne fragmente i osobnu prepisku u inboxu. Dodajući fikciji navedene dokumentarističke elemente, izgradili su dva ženska lika – dvije pripadnice ove širokoobuhvatne generacije koju tumače višestruko nagrađivana hrvatska glumica Judita Franković Brdar uz mladu i talentiranu glumicu Paolu Slavicu kojoj je ovo ujedno i prva režija kazališne predstave. Mjesto radnje su naravno prirodna staništa svih nas – kafići, i to srijedama, na polovici tjedna.

 

POD NAPONOM (2018.) — kor. drama

Režija: Davor Kovač
Glumi: Andrea Slama
Produkcija: Teatar Mašina igre/Kazalište KNAP

Nezavisna kazališna družina Mašina igre (MI:) predstavila se zagrebačkoj publici u ožujku 2018. godine u Kazalištu KNAP dramom stanja ‘Pod naponom’. Osim u Zagrebu uspješno je odigrana u Rijeci te na festivalu ‘Nosi se’ – Teatro VeRRdi u Zadru i Vox Feminae Festivalu u Zagrebu. Inspirirana tekstovima Ariela Dorfmana i Franza Xavera Kroetza, predstava prikazuje čileansku djevojku iz vremena Pinochetove diktature u bolnom procesu ponovnog stjecanja identiteta i prevladavanja trauma nastalih stravičnom psihofizičkom torturom. Uz multimedijsku primjenu filmskih i dijaprojekcija, klasičnih i ambijentalnih zvukova te dovođenje publike ‘iza scene’, u intimni prostor junakinje i njezinih interakcija s prisnim objektima, ‘Pod naponom’ je i koreodrama koja u središte postavlja tijelo kao fizičko ogledalo individualne patnje, povijesne izopačenosti i otpora.

Redatelj predstave je Davor Kovač, poznat na našoj kazališnoj sceni i kao uspješan glumac (Osijek, Zadar, Zagreb), voditelj dramskih i lutkarskih radionica te osnivač i voditelj umjetničke organizacije Pierre Vally Teatar. Glavnu ulogu tumači riječka glumica Andrea Slama, stasala u klasama Selme Alispahić i Rade Šerbedžije, iza koje su uspješne suradnje s HNK Ivana pl. Zajca (Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, Pseudolusove muke) te niz uloga na filmu i televiziji.

 

Radionice i edukacija

DRAMA U TRI ČINA — ožujak 2019.

Program dvodnevnih radionica ‘Drama u tri čina’ koji uključuje radionicu dramaturgije pod vodstvom Jelene Kovačić, radionicu PR-a u kazalištu pod vodstvom Dalibora Jakusa te radionicu kazališne kritike pod vodstvom Igora Tretinjaka, održat će se tijekom tri vikenda u ožujku 2019. godine u prostoru Kulturno informativnog centra (KIC) u Zagrebu.

Produkcija i organizacija: Teatar Mašina igre
Partneri u projektu: Kulturno informativni centar (KIC), Zagrebačko kazalište mladih (ZKM)

Termini radionica:
1. radionica ‘Dramaturgija’
9.
10. ožujka 2019.

2. radionica ‘PR u kazalištu’
16. 17. ožujka 2019.

3. radionica ‘Kazališna kritika’
23. 24. ožujka 2019.

1. ČIN: DRAMATURGIJA
Voditeljica: Jelena Kovačić
Termin: 09. — 10. ožujka 2019.

Što je dramaturgija? Može li se uopće dramaturgija jednoznačno definirati s obzirom da obuhvaća vrlo široko polje kreativnog stvaralaštva? Zašto se dramaturge često naziva idealnim gledateljima? Kako se dramaturgiju misli i gleda? Kojim strukturalnim i kompozicijskim načelima dramaturgija utječe na svijet kazališne predstave te kako se dramaturgijom mobilizira neposrednog aktera u kazalištu – gledatelja? Neka su od pitanja kroz koja ćemo se baviti suvremenim dramaturškim praksama, te njihovim konkretnim primjenama u radu na kazališnoj predstavi. Zamišljena kao praktikum, ova radionica na primjeru kazališne predstave Pansion Eden Zagrebačkog kazališta mladih otvara dijalog o dramaturškim odlukama, ali i utjecajima i posljedicama tih odluka. Nadalje se istražuju pitanja strukture i kompozicije teksta i kazališne predstave te koliko i minimalni dramaturški pomaci mogu utjecati na proizvodnju značenja. Polaznici radionice prolaze put od analize do praktičnih individualnih i grupnih dramaturških zadataka, kroz koje se postojeći tekstualni materijal pretvara u neki novi mogući tekst izvedbe, detektirajući dramaturški postupak kao sredstvo interpretacije.

Jelena Kovačić

Jelena Kovačić

Biografija

Jelena Kovačić dramaturginja i dramska spisateljica rođena je 1979. u Zagrebu. Diplomirala je polonistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, te dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Stipendistica je semestralnog boravaka na Universytet Śląski u Katowicama (Poljska, 2002) u sklopu CEEPUS programa, te stipendistica KulturKontakt Austrije-Writers in Residence,Vienna (2010). Od svibnja 2016. do svibnja 2018. ravnateljica je Hrvatske drame HNK Ivana pl Zajca u Rijeci.

2. ČIN: PR U KAZALIŠTU
Voditelj: Dalibor Jakus
Termin: 16. — 17. ožujka 2019.

Multidisciplinarnost i dinamičnost fundamentalne su karakteristike kazališnog procesa u kojem sudjeluje veliki broj ljudi raznovrsnih vještina i umijeća, struka i zanimanja s jednim primarnim ciljem – ostvarenje kulturnih dobara. Stoga je realizacija i recepcija takvog procesa nepredvidiv i rizičan čin ovisan o različitim društvenim, tehnološkim, estetskim i subjektivnim čimbenicima. Od modela tiskovne agenture i publiciteta, do modela javnog informiranja, na radionici PR-a u kazalištu prvenstveno proučavamo položaj kazališta kao medija, međusobni odnos s drugim medijima te holistički pristupamo izradi analiza i komunikacijskih strategija o poziciji kazališta u svijetu medijske komunikacije i to s aspekta društvenog djelovanja, utjecaja na javno mnijenje, reagiranja na poticaje u okruženju i utjecaja kazališta na to isto okruženje. Poseban naglasak bit će usmjeren na alate i metodologiju uzajamnog djelovanja struke odnosa s javnošću, kazališta i ciljanih publika, ali i važnosti tehnoloških promjena i evolucije medija na kazalište, korištenja transmedia storytelling tehnika, izvedbenih praksa u medijima, performansa, te trendova u kreiranju virtualnog kazališta i suvremenog oblika društvenog komuniciranja.

Dalibor Jakus

Dalibor Jakus

Biografija

Dalibor Jakus je stručnjak za odnose s javnošću specijaliziran za stratešku komunikaciju, odnose s medijima i storytelling. Ima više od 15 godina iskustva u komunikacijama i marketingu uključujući odnose s javnošću za tvrtke Apple i Logitech. Voditelj je odnosa s javnošću Svjetskog festivala animiranog filma Animafest Zagreb, Dana hrvatskog filma, Festivala prvih, kazališnih i umjetničkih organizacija na nezavisnoj sceni, te surađuje s brojnim umjetnicima i institucijama u kulturi. Urednik je bloga, autor brojnih stručnih i novinskih članaka iz područja odnosa s javnošću, kulture, novih medija i znanosti, te predavač iz područja komunikacija i medija.

3. ČIN: KRITIKA
Voditelj: Igor Tretinjak
Termin: 23. — 24. ožujka 2019.

Kritika povezuje estetiku i ukus, a ističe osjećajne percepcije, stimulira neočekivana unutarnja zbivanja te razvija mogućnost spoznaje o procesu uočavanja i umjetničkog vrednovanja. Iako utječe na kolektiv, kritika je osobne naravi. Budući da je strukturirana po pravilima retorike, argumentacije, referenca, poznavanje kazališnih procesa i autorskog opusa, kritika odnosno kritičar postavlja okvire za zdravu heterogenu društvenu, kulturnu i medijsku identifikaciju i polemiku. Kritika ne podilazi mitovima i anegdotama, praksama ustaljenih paradigmi i nije obojena subverzivno ni podrivački. Ona odmjerava i analizira. Stoga se na radionici kritike polaznicima artikuliraju suvremeni pristupi i pogledi na kritiku, od impresionističkih do analitičkih i onih s raznim ključevima čitanja: u tekstu, afirmaciji pod svaku cijenu, pogledima prema natrag i/ili naprijed, vlastitim kazališnim idejama, do kritika koje kazališnu interpretaciju vide stepenicom u građenju vlastitih umjetničkih svjetova. Budući da je kritika poput kazališta kreativna igra, polaznici će promatrati i odnose među kazališnim činovima, pretakati ključne točke predstave u ključne točke kritike, baviti se odnosom predloška i izvedbe te kazališni vokabular interaktivno pretvarati u novo i originalno djelo.

Igor Tretinjak

Igor Tretinjak

Biografija

Igor Tretinjak rođen je 1977. godine u Zagrebu. Godine 2005. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu diplomirao je kroatistiku i informatologiju, a 2010. godine teatrologiju. Iste godine na istom fakultetu upisao je doktorski studij književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture, na kojemu trenutno piše doktorsku disertaciju. Od 2014. godine zaposlen je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku kao asistent na programu za lutkarstvo Odsjeka za kazališnu umjetnost. Kazališne kritike i stručne tekstove objavljuje od 2008. godine u više kulturnih i stručnih novina, publikacija, časopisa i internet portala, između ostalih u Vijencu s kojim surađuje od 2010., časopisima Kazalište, Hrvatsko glumište, Hrvatski filmski ljetopis, Književnost i dijete i Niti te, portalima tportal.hr, sigledal.org, kazaliste.hr i drugim. Pokretač je i glavni urednik portala o kazalištu kritikaz.com (2015.-) te glavni urednik online časopisa Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Artos (2017.-).

Kontakt i press

E. info@masinaigre.hr
Facebook: @masinaigre
Instagram: @masinaigre

Press clip:
Download  PDF