Teatar Mašina igre

Teatar Mašina igre je nezavisna umjetnička organizacija čija je osnovna djelatnost organizacija, pripremanje i izvođenje kazališnih predstava. Uz osnovnu djelatnost naši ciljevi su također suradnja sa drugim progresivnim umjetničkim pokretima, udrugama, organizacijama te domaćim i međunarodnim institucijama u području izvedbenih umjetnosti. Mašina igre se također želi posvetiti i edukaciji, te novim scenskim praksama kroz seminare, radionice i konferencije za širu publiku. Otvaranjem takvog prostora želimo sudjelovati u razvoju, afirmaciji, promicanju i napretku izvedbenih umjetnosti u Hrvatskoj i regiji.

Projekti i predstave

POD NAPONOM (2018.) — kor. drama
Režija: Davor Kovač
Glumi: Andrea Slama
Produkcija: Teatar Mašina igre/Kazalište KNAP

Nezavisna kazališna družina Mašina igre (MI:) predstavila se zagrebačkoj publici u ožujku 2018. godine u Kazalištu KNAP dramom stanja ‘Pod naponom’. Osim u Zagrebu uspješno je odigrana u Rijeci te na festivalu ‘Nosi se’ – Teatro VeRRdi u Zadru i Vox Feminae Festivalu u Zagrebu. Inspirirana tekstovima Ariela Dorfmana i Franza Xavera Kroetza, predstava prikazuje čileansku djevojku iz vremena Pinochetove diktature u bolnom procesu ponovnog stjecanja identiteta i prevladavanja trauma nastalih stravičnom psihofizičkom torturom. Uz multimedijsku primjenu filmskih i dijaprojekcija, klasičnih i ambijentalnih zvukova te dovođenje publike ‘iza scene’, u intimni prostor junakinje i njezinih interakcija s prisnim objektima, ‘Pod naponom’ je i koreodrama koja u središte postavlja tijelo kao fizičko ogledalo individualne patnje, povijesne izopačenosti i otpora.

Redatelj predstave je Davor Kovač, poznat na našoj kazališnoj sceni i kao uspješan glumac (Osijek, Zadar, Zagreb), voditelj dramskih i lutkarskih radionica te osnivač i voditelj umjetničke organizacije Pierre Vally Teatar. Glavnu ulogu tumači riječka glumica Andrea Slama, stasala u klasama Selme Alispahić i Rade Šerbedžije, iza koje su uspješne suradnje s HNK Ivana pl. Zajca (Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, Pseudolusove muke) te niz uloga na filmu i televiziji.

 

Radionice i edukacija

DRAMA U TRI ČINA — ožujak 2019.

Program dvodnevnih radionica ‘Drama u tri čina’ koji uključuje radionicu dramaturgije pod vodstvom Jelene Kovačić, radionicu PR-a u kazalištu pod vodstvom Dalibora Jakusa te radionicu kazališne kritike pod vodstvom Igora Tretinjaka, održat će se tijekom tri vikenda u ožujku 2019. godine u prostoru Kulturno informativnog centra (KIC) u Zagrebu.

Produkcija i organizacija: Teatar Mašina igre
Partneri u projektu: Kulturno informativni centar (KIC), Zagrebačko kazalište mladih (ZKM)

Termini radionica:
1. radionica ‘Dramaturgija’
9.
10. ožujka 2019.

2. radionica ‘PR u kazalištu’
16. 17. ožujka 2019.

3. radionica ‘Kazališna kritika’
23. 24. ožujka 2019.

1. ČIN: DRAMATURGIJA
Voditeljica: Jelena Kovačić
Termin: 09. — 10. ožujka 2019.

Što je dramaturgija? Može li se uopće dramaturgija jednoznačno definirati s obzirom da obuhvaća vrlo široko polje kreativnog stvaralaštva? Zašto se dramaturge često naziva idealnim gledateljima? Kako se dramaturgiju misli i gleda? Kojim strukturalnim i kompozicijskim načelima dramaturgija utječe na svijet kazališne predstave te kako se dramaturgijom mobilizira neposrednog aktera u kazalištu – gledatelja? Neka su od pitanja kroz koja ćemo se baviti suvremenim dramaturškim praksama, te njihovim konkretnim primjenama u radu na kazališnoj predstavi. Zamišljena kao praktikum, ova radionica na primjeru kazališne predstave Pansion Eden Zagrebačkog kazališta mladih otvara dijalog o dramaturškim odlukama, ali i utjecajima i posljedicama tih odluka. Nadalje se istražuju pitanja strukture i kompozicije teksta i kazališne predstave te koliko i minimalni dramaturški pomaci mogu utjecati na proizvodnju značenja. Polaznici radionice prolaze put od analize do praktičnih individualnih i grupnih dramaturških zadataka, kroz koje se postojeći tekstualni materijal pretvara u neki novi mogući tekst izvedbe, detektirajući dramaturški postupak kao sredstvo interpretacije.

Jelena Kovačić

Jelena Kovačić

Biografija

Jelena Kovačić dramaturginja i dramska spisateljica rođena je 1979. u Zagrebu. Diplomirala je polonistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, te dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Stipendistica je semestralnog boravaka na Universytet Śląski u Katowicama (Poljska, 2002) u sklopu CEEPUS programa, te stipendistica KulturKontakt Austrije-Writers in Residence,Vienna (2010). Od svibnja 2016. do svibnja 2018. ravnateljica je Hrvatske drame HNK Ivana pl Zajca u Rijeci.

2. ČIN: PR U KAZALIŠTU
Voditelj: Dalibor Jakus
Termin: 16. — 17. ožujka 2019.

Multidisciplinarnost i dinamičnost fundamentalne su karakteristike kazališnog procesa u kojem sudjeluje veliki broj ljudi raznovrsnih vještina i umijeća, struka i zanimanja s jednim primarnim ciljem – ostvarenje kulturnih dobara. Stoga je realizacija i recepcija takvog procesa nepredvidiv i rizičan čin ovisan o različitim društvenim, tehnološkim, estetskim i subjektivnim čimbenicima. Od modela tiskovne agenture i publiciteta, do modela javnog informiranja, na radionici PR-a u kazalištu prvenstveno proučavamo položaj kazališta kao medija, međusobni odnos s drugim medijima te holistički pristupamo izradi analiza i komunikacijskih strategija o poziciji kazališta u svijetu medijske komunikacije i to s aspekta društvenog djelovanja, utjecaja na javno mnijenje, reagiranja na poticaje u okruženju i utjecaja kazališta na to isto okruženje. Poseban naglasak bit će usmjeren na alate i metodologiju uzajamnog djelovanja struke odnosa s javnošću, kazališta i ciljanih publika, ali i važnosti tehnoloških promjena i evolucije medija na kazalište, korištenja transmedia storytelling tehnika, izvedbenih praksa u medijima, performansa, te trendova u kreiranju virtualnog kazališta i suvremenog oblika društvenog komuniciranja.

Dalibor Jakus

Dalibor Jakus

Biografija

Dalibor Jakus je stručnjak za odnose s javnošću specijaliziran za stratešku komunikaciju, odnose s medijima i storytelling. Ima više od 15 godina iskustva u komunikacijama i marketingu uključujući odnose s javnošću za tvrtke Apple i Logitech. Voditelj je odnosa s javnošću Svjetskog festivala animiranog filma Animafest Zagreb, Dana hrvatskog filma, Festivala prvih, kazališnih i umjetničkih organizacija na nezavisnoj sceni, te surađuje s brojnim umjetnicima i institucijama u kulturi. Urednik je bloga, autor brojnih stručnih i novinskih članaka iz područja odnosa s javnošću, kulture, novih medija i znanosti, te predavač iz područja komunikacija i medija.

3. ČIN: KRITIKA
Voditelj: Igor Tretinjak
Termin: 23. — 24. ožujka 2019.

Kritika povezuje estetiku i ukus, a ističe osjećajne percepcije, stimulira neočekivana unutarnja zbivanja te razvija mogućnost spoznaje o procesu uočavanja i umjetničkog vrednovanja. Iako utječe na kolektiv, kritika je osobne naravi. Budući da je strukturirana po pravilima retorike, argumentacije, referenca, poznavanje kazališnih procesa i autorskog opusa, kritika odnosno kritičar postavlja okvire za zdravu heterogenu društvenu, kulturnu i medijsku identifikaciju i polemiku. Kritika ne podilazi mitovima i anegdotama, praksama ustaljenih paradigmi i nije obojena subverzivno ni podrivački. Ona odmjerava i analizira. Stoga se na radionici kritike polaznicima artikuliraju suvremeni pristupi i pogledi na kritiku, od impresionističkih do analitičkih i onih s raznim ključevima čitanja: u tekstu, afirmaciji pod svaku cijenu, pogledima prema natrag i/ili naprijed, vlastitim kazališnim idejama, do kritika koje kazališnu interpretaciju vide stepenicom u građenju vlastitih umjetničkih svjetova. Budući da je kritika poput kazališta kreativna igra, polaznici će promatrati i odnose među kazališnim činovima, pretakati ključne točke predstave u ključne točke kritike, baviti se odnosom predloška i izvedbe te kazališni vokabular interaktivno pretvarati u novo i originalno djelo.

Igor Tretinjak

Igor Tretinjak

Biografija

Igor Tretinjak rođen je 1977. godine u Zagrebu. Godine 2005. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu diplomirao je kroatistiku i informatologiju, a 2010. godine teatrologiju. Iste godine na istom fakultetu upisao je doktorski studij književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture, na kojemu trenutno piše doktorsku disertaciju. Od 2014. godine zaposlen je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku kao asistent na programu za lutkarstvo Odsjeka za kazališnu umjetnost. Kazališne kritike i stručne tekstove objavljuje od 2008. godine u više kulturnih i stručnih novina, publikacija, časopisa i internet portala, između ostalih u Vijencu s kojim surađuje od 2010., časopisima Kazalište, Hrvatsko glumište, Hrvatski filmski ljetopis, Književnost i dijete i Niti te, portalima tportal.hr, sigledal.org, kazaliste.hr i drugim. Pokretač je i glavni urednik portala o kazalištu kritikaz.com (2015.-) te glavni urednik online časopisa Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Artos (2017.-).

Kontakt i press

E. info@masinaigre.hr
Facebook: @masinaigre
Instagram: @masinaigre

Press clip:
Download  PDF