Teatar Mašina igre

Teatar Mašina igre je nezavisna umjetnička organizacija čija je osnovna djelatnost organizacija, pripremanje i izvođenje kazališnih predstava. Uz osnovnu djelatnost naši ciljevi su također suradnja sa drugim progresivnim umjetničkim pokretima, udrugama, organizacijama te domaćim i međunarodnim institucijama u području izvedbenih umjetnosti. Mašina igre se također želi posvetiti i edukaciji, te novim scenskim praksama kroz seminare, radionice i konferencije za širu publiku. Otvaranjem takvog prostora želimo sudjelovati u razvoju, afirmaciji, promicanju i napretku izvedbenih umjetnosti u Hrvatskoj i regiji.

Predstave

VAŽNIJE POLOVICE (2019.) — drama
Autorice: Beatrica Kurbel i Mirna Rustemović
Režija: Paola Slavica
Glume: Judita Franković Brdar i Paola Slavica
Dizajn i scenografija: Luka Borčić
Produkcija: Teatar Mašina igre u suradnji sa Teatrom &TD

Trenutno nema izvedbi.

Nezavisna umjetnička organizacija Mašina igre u suradnji s dramaturginjama Beatricom Kurbel i Mirnom Rustemović predstavlja autorski projekt Važnije polovice. Nakon svoje prve uspješne predstave Pod naponon (u suradnji sa KNAP-om), Mašina igre predstavlja duo dramu koja se bavi generacijom popularno nazvanom milenijalsi, obraćajući se upravo njezinim pripadnicima.

Što danas znači ona poznata fraza naših roditelja “kada smo mi imali trideset, u naše vrijeme mi smo…”? Gdje se skriva recept za sigurnu egzistenciju u moru honorarnih i poslova na određeno? Kako sretno ili barem bezbolnije živjeti čak dvije stvarnosti: fizičku i virtualnu? Što je uspjeh, a što preživljavanje? Koje ljubavne veze imaju potencijal za nešto ozbiljnije od par mjeseci ili godina ležernog nalaženja? Kada i da li uopće imati djecu, obitelj i išta stalnije u toj cijeloj đungli (ne)mogućnosti? Što sada kada smo dio Europske unije i cijeli svijet nam je na dlanu? Što nakon zadnje pjesme i fajrunta? Jesmo li hrabriji i uporniji od nekih prijašnjih generacija ili smo samo razmaženi i izgubljeni? Svakodnevica nam je rascjepkana na virtualne profile, izvješća o stanju računa na mailu, stalna uspoređivanja sa prijateljima i kolegama, male i grandiozne planove koji se stvaraju i brišu brzinom fejsbučnih statusa, uzdisanja između ugode i anksioznosti i stalna propitivanja nas samih i svih koji nas okružuju.

Važnije polovice su rezultat isprekidano-kontinuiranog rada u kojem su se Beatrica i Mirna nalazile srijedom, spajajući ugodno sa korisnim – uz druženje, bilježeći crtice iz svojih života kroz prozne fragmente i osobnu prepisku u inboxu. Dodajući fikciji navedene dokumentarističke elemente, izgradili su dva ženska lika – dvije pripadnice ove širokoobuhvatne generacije koju tumače višestruko nagrađivana hrvatska glumica Judita Franković Brdar uz mladu i talentiranu glumicu Paolu Slavicu kojoj je ovo ujedno i prva režija kazališne predstave. Mjesto radnje su naravno prirodna staništa svih nas – kafići, i to srijedama, na polovici tjedna.


POD NAPONOM (2018.)
— kor. drama
Režija: Davor Kovač
Glumi: Andrea Slama
Produkcija: Teatar Mašina igre / Kazalište KNAP

Trenutno nema izvedbi.

Nezavisna kazališna družina Mašina igre (MI:) predstavila se zagrebačkoj publici u ožujku 2018. godine u Kazalištu KNAP dramom stanja ‘Pod naponom’. Osim u Zagrebu uspješno je odigrana u Rijeci te na festivalu ‘Nosi se’ – Teatro VeRRdi u Zadru i Vox Feminae Festivalu u Zagrebu. Inspirirana tekstovima Ariela Dorfmana i Franza Xavera Kroetza, predstava prikazuje čileansku djevojku iz vremena Pinochetove diktature u bolnom procesu ponovnog stjecanja identiteta i prevladavanja trauma nastalih stravičnom psihofizičkom torturom. Uz multimedijsku primjenu filmskih i dijaprojekcija, klasičnih i ambijentalnih zvukova te dovođenje publike ‘iza scene’, u intimni prostor junakinje i njezinih interakcija s prisnim objektima, ‘Pod naponom’ je i koreodrama koja u središte postavlja tijelo kao fizičko ogledalo individualne patnje, povijesne izopačenosti i otpora.

Redatelj predstave je Davor Kovač, poznat na našoj kazališnoj sceni i kao uspješan glumac (Osijek, Zadar, Zagreb), voditelj dramskih i lutkarskih radionica te osnivač i voditelj umjetničke organizacije Pierre Vally Teatar. Glavnu ulogu tumači riječka glumica Andrea Slama, stasala u klasama Selme Alispahić i Rade Šerbedžije, iza koje su uspješne suradnje s HNK Ivana pl. Zajca (Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, Pseudolusove muke) te niz uloga na filmu i televiziji.

Radionice

DRAMA U TRI ČINA 2020listopad 2020.

“Drama u tri čina” je serija od tri radionice koje su posvećene granama produkcije kazališnih i izvedbenih umjetnosti poput dramaturgije, scenografije, razvoja vizualnog identiteta, PR produkcije, kazališne kritike i sl. pod vodstvom stručnjaka tj etabliranih praktičara, a namijenjene široj publici, s fokusom na srednjoškolce, studente i praktičare u sferi izvedbenih umjetnosti s ciljem educiranja i ‘otvaranja’ procesa produkcije polaznicima.

Ovogodišnja serija sastavljena je od tri radionice u trajanju od jednog dana i besplatne su za sve polaznike! Radionice se održavaju u subotu 31.10.2020. u foajeu i atriju Teatra &TD, a vode ih dramaturginja i dramska spisateljica Jelena Kovačić, PR stručnjak Dalibor Jakus i teatrolog i kazališni kritičar Igor Tretinjak.

Broj polaznika je ograničen, a rok za prijave je 21.10.2020. putem e-maila na masinaigre@gmail.com.

Nakon prijave polaznici će putem maila dobiti detaljne upute vezano za sudjelovanje, vrijeme održavanja radionica i informacije o epidemiološkim mjerama uslijed pandemije.

DRAMATURGIJA Voditeljica: Jelena Kovačić
Što sve uključuje dramaturški proces? Kako se dramaturgija gleda i misli? Kako se o njoj razgovara? Kako u predstavi prepoznati dramaturšku odluku i njene posljedice? Na koji se način dramaturgijom odgovara na izabrani sadržaj? – samo su neka od pitanja na koja ćemo pokušati odgovoriti gledajući i analizirajući dramaturgiju predstave Dobro je ništa Teatra &TD. Polaznici radionice prolaze put od analize do praktičnih individualnih i grupnih dramaturških zadataka, kroz koje se postojeći tekstualni  i izvedbeni materijal pretvara u neki novi mogući tekst izvedbe, detektirajući dramaturški postupak kao sredstvo interpretacije.

Biografija
Jelena Kovačić dramaturginja i dramska spisateljica rođena je 1979. u Zagrebu. Diplomirala je polonistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, te dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Stipendistica je semestralnog boravaka na Universytet Śląski u Katowicama (Poljska, 2002) u sklopu CEEPUS programa, te stipendistica KulturKontakt Austrije-Writers in Residence,Vienna (2010). Od svibnja 2016. do svibnja 2018. ravnateljica je Hrvatske drame HNK Ivana pl Zajca u Rijeci.

PR U KAZALIŠTU Voditelj: Dalibor Jakus
Argumentacije i stavovi, zanimljive i neobične teme, interes publike te relevantnosti u odnosu na društvena pitanja i utjecaj medija neizostavni su elementi u osmišljavanju strateške komunikacije, a ujedno i ishodišna točka radionice «PR u kazalištu». Cilj kazališne strateške komunikacije je ispitati obilježja, segmentiranost i preferencije publike, recepciju programskog sadržaja i kazališne izvedbe, imidž i estetiku kazališta, ali i pozicionirati odnose s javnošću unutar kazališnog menadžmenta koji po modelu dvostrane komunikacije dovode do društvene i tržišne učinkovitosti kazališne organizacije: stvaranje i proizvodnja kulturnih dobara, odnosno realizacija i recepcija u kulturnoj javnosti. Planiranje i stvaranje predstave posve je nepredvidljivo i rizično, stoga je komunikaciju u kulturi potrebno shvatiti kao integrirani istraživački proces kako sa sudionicima, tako i s radnim materijalima. Budući da je kazalište medij koji uvelike ovisi o društvenim, estetskim, psihološkim i osobnim čimbenicima polaznici radionice praktički će se upoznati s metodologijom izrade komunikacijskih strategija i upotrebom suvremenih alata za učinkovito komuniciranje s ciljanim javnostima.

Biografija
Dalibor Jakus je stručnjak za odnose s javnošću specijaliziran za stratešku komunikaciju, odnose s medijima i storytelling. Ima više od 15 godina iskustva u komunikacijama i marketingu uključujući odnose s javnošću za tvrtke Apple i Logitech. Voditelj je odnosa s javnošću Svjetskog festivala animiranog filma Animafest Zagreb, Dana hrvatskog filma, Festivala prvih, kazališnih i umjetničkih organizacija na nezavisnoj sceni, te surađuje s brojnim umjetnicima i institucijama u kulturi. Urednik je bloga, autor brojnih stručnih i novinskih članaka iz područja odnosa s javnošću, kulture, novih medija i znanosti, te predavač iz područja komunikacija i medija.

KRITIKA Voditelj: Igor Tretinjak
Kritika povezuje estetiku i ukus, a ističe osjećajne percepcije, stimulira neočekivana unutarnja zbivanja te razvija mogućnost spoznaje o procesu uočavanja i umjetničkog vrednovanja. Iako utječe na kolektiv, kritika je osobne naravi. Budući da je strukturirana po pravilima retorike, argumentacije, referenca, poznavanje kazališnih procesa i autorskog opusa, kritika, odnosno kritičar, postavlja okvire za zdravu heterogenu društvenu, kulturnu i medijsku identifikaciju i polemiku. Kritika ne podilazi mitovima i anegdotama, praksama ustaljenih paradigmi i nije obojena subverzivno ni podrivački. Ona odmjerava i analizira. Stoga se na radionici kritike polaznicima artikuliraju suvremeni pristupi i pogledi na kritiku, od impresionističkih do analitičkih i onih s raznim ključevima čitanja: u tekstu, afirmaciji pod svaku cijenu, pogledima prema natrag i/ili naprijed, vlastitim kazališnim idejama, do kritika koje kazališnu interpretaciju vide stepenicom u građenju vlastitih umjetničkih svjetova. Budući da je kritika poput kazališta kreativna igra, polaznici će promatrati i odnose među kazališnim činovima, pretakati ključne točke predstave u ključne točke kritike, baviti se odnosom predloška i izvedbe te kazališni vokabular interaktivno pretvarati u novo i originalno djelo.

Biografija
Igor Tretinjak rođen je 1977. godine u Zagrebu. Godine 2005. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu diplomirao je kroatistiku i informatologiju, a 2010. godine teatrologiju. Iste godine na istom fakultetu upisao je doktorski studij književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture, na kojemu trenutno čeka obranu doktorske disertacije. Od 2014. godine zaposlen je na Akademiji za umjetnost I kulturu u Osijeku kao predavač na programu za lutkarstvo Odsjeka za kazališnu umjetnost. Kazališne kritike i stručne tekstove objavljuje od 2008. godine u više kulturnih i stručnih novina, publikacija, časopisa i internet portala, između ostalih u Vijencu s kojim surađuje od 2010., časopisima Kazalište, Hrvatsko glumište, Hrvatski filmski ljetopis, Književnost i dijete i Niti te, portalima tportal.hr, sigledal.org, kazaliste.hr i drugim. Pokretač je i glavni urednik portala o kazalištu kritikaz.com (2015.-) te glavni urednik online časopisa Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Artos (2017.-).

Organizacija i produkcija: Teatar Mašina igre
Pokrovitelj: Ministarstvo kulture i medija
Voditelj projekta: Paola Slavica
Godina: 2020.

Kontakt i press

E. info@masinaigre.hr
Facebook: @masinaigre
Instagram: @masinaigre

Press clip:
Download  PDF